Naujienos
Gimnazijoje – teatro „No Shoes“ („Be batų“) pasirodymas
- Paskelbta: 2021 lapkričio 12, penktadienis, 05:56
Aktų salėje prieš pat atostogas ketvirtokai žiūrėjo spektaklį „Dulkėti veidrodžiai“. Tai jauno aktoriaus Raimondo Klezio debiutinė pjesė vienam aktoriui, režisuotame Ievos Jackevičiūtės mono spektaklyje jis pats ir atlieka pagrindinį vaidmenį, spektaklyje pristatoma per dešimt vaidmenų.
Pjesėje atskleidžiama nemeilės tema. Gausu autobiografinių motyvų, kuriais remdamasis autorius pasakoja apie provincijoje gyvenančių jaunų žmonių mėginimą pabėgti nuo monotoniškos rutinos, beprasmybės vartojant kvaišalus bei skaudžias pasekmes.
Į spektaklio veiksmą buvo įtraukti ir moksleiviai. Po renginio vyko diskusija, kurioje labai noriai dalyvavo mūsų abiturientai. Spektaklio tema verčia giliau pamąstyti ir įsigilinti į net visai šalia mūsų esančių žmonių gyvenimą.
Informacijos centras-biblioteka
Rinkimų simuliacija
- Paskelbta: 2021 lapkričio 11, ketvirtadienis, 11:25
Pilietiškumo pagrindų pamokose vyko gimnazijos mokinių prezidento rinkimų simuliacija. Jos metu buvo renkami kandidatai į prezidento postą. Vyko kandidatų prisistatymai, debatai, rinkimai. Ši simuliacija skatino mokinius pajusti ir suprasti, kaip vyksta gimnazijos mokinių prezidento rinkimai, kaip svarbu būti aktyviam ir dalyvauti gimnazijos bendruomenės gyvenime.
Istorijos mokytoja Ona Jodonytė
Fotografijos Ritos Tadarauskienės
„Meilės termometras“
- Paskelbta: 2021 lapkričio 08, pirmadienis, 04:41
II fg2 klasės mokiniai dalyvavo kultūros paso renginyje „Meilės termometras“.
Lektorius Martynas, pasitelkdamas judesio terapiją, vaizdo ir garso priemones, paaugliams suprantama kalba dėstė, kaip ir kodėl įvairiose gyvenimiškose situacijose paaugliai yra linkę elgtis ir koks elgesys būtų tinkamiausias, akcentavo savivertės ir orumo svarbą.
II edukacijos „Meilės termometras“ dalis paremta Ričardo Pagojaus knyga „Meilės pamokos“, kurioje svarstoma, kas yra meilė ir kuo ji skiriasi nuo susižavėjimo, įsimylėjimo, kokios yra meilės kalbos.
Tikybos mokytoja Danguolė Arnauskienė
Fotografijos Ritos Tadarauskienės
Erasmus+ projekto „Mokausi. Mokau. Augu“ mobilumas
- Paskelbta: 2021 lapkričio 08, pirmadienis, 02:58
Anglų kalbos mokytoja Dovilė Kuznecovienė ir biologijos mokytoja Virginija Aleksiūnienė spalio 18-22 dienomis dalyvavo mobilumo „Identify the Hidden Talent in Your Classroom” veiklose, kurios vyko Porto (Portugalijoje). Šių mokymų metu Erasmus+ projekto dalyviai mokėsi atpažinti jaunimo žmogaus stiprybes ir gebėjimus, kurie gali likti nepastebėti formalioje ugdymo aplinkoje. Šių kursų metu dalyviai dalinosi įvairiomis mokymo idėjomis ir veiklomis - tai besimokančiųjų stiliai ir daugialypis intelektas, naudodami daugialypės terpės ir šiuolaikines technologijas, kad pagyvintų pamokas, motyvuotų ir skatintų mokinius tyrinėti savo talentus ir tobulėti. Šių kursų metu mokytojai susipažino ir su įspūdingu istoriniu Porto senamiesčiu, katedra, Luiso I tiltu bei kitais kultūriniais ir gamtiniais objektais.
Parsivežėme idėjų, kaip paįvairinti pamokas, skatinti mokinių kūrybiškumą, gebėjimą tyrinėti savo talentus ir skatinti juos tobulėti.
Dovilė Kuznecovienė ir Virginija Aleksiūnienė
Programavimo savaitės renginyje dirbtinio intelekto kodavimas
- Paskelbta: 2021 spalio 29, penktadienis, 14:38
Mūsų gimnazijoje, kaip ir visoje Europoje, spalio 9–24 d. vyko programavimo savaitės renginiai. Spalio 22 d. klausėme Vilniaus Gedimino technikos universiteto dėstyto Antano Zinovičiaus nuotolinę paskaitą „Dirbtinio intelekto kodas“, o smalsiausieji išbandė dirbtinio intelekto (DI) kodavimą. Paskaitos metu išgirdome, kaip kilo dirbtinio intelekto idėja, kodėl jis toks svarbus ir kokios kalbos naudojamos jam programuoti. Dirbtinis intelektas yra neatsiejamas nuo mūsų kasdienybės ir jį naudojame visur: internete, gerindami nuotraukų kokybę, filtruodami netikras žinias, naudodamiesi autonominiu transportu, gamyboje ir ūkininkaudami. DI naudojamas visur ir jo galimybės vis plečiasi. Sužinojome, kad svarbiausia priežastis, dėl kurios taip greitai vystosi dirbtinis intelektas, yra universitetų, startuolių bei didžiųjų kompanijų investicijos į šios technologijos tobulinimą. Tipiškai žmogui išanalizuoti 12000 sutarčių užtrunka apie 36000 valandų, o DI tai atlieka per keletą sekundžių. Buvo įdomu sužinoti, kad DI programavimui naudojamos chemijos, biologijos žinios ir ne viena programavimo kalba. Tam reikia Python, C++, R, JavaScript, Prolog, Julia, Lisp dirbtinių kalbų kodų.
Po paskaitos neformalaus švietimo programos „Informatikos akademija“ jaunesnieji dalyviai susirinko į praktinę dalį „Dirbtinis intelektas sukonspektuos už tave“ išbandyti dirbtinio intelekto programavimą. Darbo metu naudojome programą „Python“, kurią patys atsisiuntėme ir įdiegėme. Kad mūsų programuojamas dirbtinis intelektas veiktų, taip pat reikėjo ir papildomų kodų bibliotekų. Programavome naudodamiesi „Jupyter NoteBook“ aplikacija. Suprogramuoto DI paskirtis yra teksto konspektavimas anglų kalba. Deja, kol kas jis gali sukonspektuoti tik 512 žodžių. Kaip ir visur, programuojant kilo sunkumų, tačiau su informacinių technologijų mokytojos Ingridos Kupčiūnienės ir dėstytojo pagalba, sėkmingai įveikę visus etapus, sukūrėme savo DI. Tai buvo tikrai įdomi bei turininga paskaita ir ypač buvo naudingos programavimo dirbtuvės apie dirbtinį intelektą.
Pijus Slavinskas, Ifg, „Informatikos akademijos“ narys
Fotografijos Ingridos Kupčiūnienės