Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazija

Paieška

Vertėjas

Lithuanian English French German Italian Russian Spanish
Designed by:

Projektai

Kas yra emocinis intelektas. Atmintinė tėvams

Kalbėkite apie savo emocijas. Dažniau kalbėti reikėtų apie išgyvenamas teigiamas emocijas: džiaugsmą, laimę, bet nepamiršti ir tokių emocijų kaip pyktis, liūdesys. Blogų ar gerų jausmų nebūna, yra tik netinkamas jausmų išreiškimas, ir tai reikia vaikams akcentuoti. Paaiškinkite, kad vienu metu galima jausti kelis jausmus.

 

Psichologai suaugusiems pataria: siekite, kad jūsų žodžiai ir jausmai sutaptų, neneikite vaiko jausmų, paskatinkite vaiką jausmų neslėpti, bet juos išreikšti, pripažint,; leiskite vaikams išgyventi skaudžius įvykius, nes tai brandina. Atminkite, kol vaikas neišreikš savo jausmų, jis negalės keisti elgesio. Pastebėję, kad jūsų vaikas nusiminęs, prieikite ir paklauskite jo, kas nutiko. Pajutę tėvų supratingumą, vaikai suvokia, kad jie tėvams rūpi ir gali bet kada į juos atsiremti. Artimi santykiai su tėvais teikia vaikui saugumo bei pasitikėjimo jausmą, geresnį savęs ir aplinkinių supratimą, stiprina savivertę.

 

Leiskite vaikui pačiam spręsti savo problemas. Suteikite galimybes jam susidurti su sunkumais, padėkite juos suprasti ir spręsti. Sėkmingas problemų sprendimas priklauso nuo vaiko patirties, ne nuo jo sumanumo. Vienas iš būdų, kaip suaugęs žmogus galėtų padėti vaikui mokytis problemų sprendimo, sudominti problemos sprendimu, užuot iškart pateikus išeitį. Tokiu būdu vaikui būtų sudarytos sąlygos kaupti asmeninę patirtį. Problemas sprendžiančių suaugusiųjų elgesys turėtų būti vienas iš svarbiausių pavyzdžių vaikams mokantis, kaip valdyti problemines situacijas. Vaikai, stebėdami suaugusius žmones, savaime ima mėgdžioti ir vertinti. Todėl naudinga rengti šeimos susirinkimus, pavyzdžiui, savaitinius, kuriuose sprendžiamos asmeninės atskirų šeimos narių ir bendros problemos.

 

Skatinkite vaiką už gerą elgesį. Mieli tėveliai, būkime autoritetu, pavyzdžiu vaikui, kuris daugiausia išmoksta stebėdamas kiekvieną mūsų žingsnį. Todėl tarp mūsų elgesio ir vaikui duodamų pamokymų neturėtų atsirasti prieštaros. Visi mėgstame būti pagirti, apdovanoti, kai padarome ką nors gero. Skatinkime ir palaikykime pozityvų vaiko elgesį, kuo dažniau vaikas bus skatinamas ir apdovanojamas už gerą elgesį, tuo dažniau jis laikysis sutartų taisyklių.

 

Norint išugdyti aukšto emocinio intelekto vaiką, geriau būti per griežtiems nei per daug atlaidiems. Tam būtina:

 

  • nustatyti aiškias taisykles ir ribas, tvirtai jų laikytis;
  • perspėti, kai vaikas ima nederamai elgtis (tai geriausias būdas jį mokyti savikontrolės);
  • pastebėti, įvardinti, pasidžiaugti teigiamu vaiko elgesiu;
  • sakyti vaikui, ko iš jo tikimasi;
  • pasistengti užbėgti problemoms už akių, kol jų dar neatsirado;
  • nusižengus taisyklei, skirti tinkamą bausmę;
  • bausmę pritaikyti prie nusižengimo.

 

Patarimas – išmokime išlikti ramūs, koks bebūtų vaiko elgesys. Mes, suaugę, esame labiau įgudę, geriau mokame kontroliuoti savo emocijas, turime patirties, galime numatyti savo elgesio pasekmes. Vaikai dar tik mokosi gyventi, išreikšti emocijas, valdyti jas. Parodydami vaikui pasitikėjimą, išlikdami ramūs bei pripažindami jausmus ir gebėjimus, stiprinsime jų savigarbą ir savikontrolę.

Šaltiniai: https://www.salantai.kretinga.lm.lt/images/kiti_dokumentai/Emocinis-Giedrei.pdf

https://lvjc.lt/projektas/emocinis-intelektas-kuo-jis-svarbus-ir-kaip-ji-ugdyti/

 

Socialinė pedagogė Daiva Janonienė

 

 

 

 

RENGINIŲ KALENDORIUS

Prisijungti

Dabar lankosi

Dabar svetainėje 193 svečiai (-ių) ir narių nėra

Skaitliukas

Lankytojai
28
Straipsniai
1317
Nuorodos
3
Straipsnių peržiūrėjimai
5312049
http://1rxpills.com/