Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazija

Paieška

Vertėjas

Lithuanian English French German Italian Russian Spanish
Designed by:

Verta perskaityti

Didžiosios knygos

222Didžiosios žmonijos paslaptys: 100 paslapčių už suvokimo ribos. Mįslingi įvykiai, paslaptingi reiškiniai ir nežemiškųjų civilizacijų pėdsakai/Petras Šibilskis.- Kaunas: Obuolys, 2019.- 650 p.

Pasaulis kupinas neįmintų, nematomų, neatrastų ir bauginančių paslapčių! Leiskitės į kelionę po neatrastąjį pasaulį – nežinomybė tokia įspūdinga, kad net gniaužia kvapą.

Šioje knygoje – daug naudingų žinių apie: jonizuoto vandens naudą, įsižeminimą, klastingąjį energetinį vampyrizmą ir apsauga nuo jo, taisyklingą kvėpavimą, saugią ir sveiką gyvenamąją aplinką.

Pasinerkite į nematomą ir paslaptingą neatrastąjį pasaulį. Pranašingi sapnai, regėjimai, perskaitytos mintys ir išsipildžiusios nuojautos, nematomų jėgų padiktuoti veikalai, mokslo atradimai – tai tik keletas iš daugybės mokslo nepaaiškinamų reiškinių, aptariamų knygoje „Didžiausios žmonijos paslaptys“

 

111Didžioji vandens paslapčių knyga/ Leonardas Lukoševičius, Gintautas Laurinavičius.- Kaunas: Obuolys, 2020.- 399 p.

Vanduo – vaistas nuo visų ligų, kuris nieko nekainuoja... Ko dar nežinome apie šį stebuklą, be kurio neįmanoma jokia gyvybė?

Be maisto žmogus gali išgyventi nuo 3 iki 5 savaičių, tačiau be vandens – tik 4 dienas. 70 procentų mūsų pačių kūno sudaro vanduo. Vanduo – mūsų gyvybė ir sveikata, tačiau, jei nesaugosime jo ir elgsimės neatsakingai, gali tapti mirtinu priešu. Vandeniu malšiname troškulį, jame gaiviname kūną, juo grožimės – šioje knygoje atskleidžiamos visos, kartais absoliučiai neįtikėtinos ir niekur negirdėtos, vandens paslaptys, stulbinantys faktai, įspūdingiausi hidrologiniai reiškiniai, vandens įtaka pasaulio ekosistemai, žmogaus organizmui ir jo sveikatai bei naujausios technologijos, susijusios su vandeniu.

„DIDŽIOJI VANDENS PASLAPČIŲ KNYGA“ atskleidžia: iš kur kilo posakis „audra vandens stiklinėje"? Ar vanduo turi atmintį? Kodėl vandenynas mėlynas? Ar galima pakeisti upės kryptį? Ar upės gali skraidyti? Kur yra ežerų žudikų? Ar tikrai vanduo sukelia ugnikalnių išsiveržimus? Ar vanduo gali prailginti jaunystę? Ar galima prišaukti lietų? Kaip per liūtį sušlapti kuo mažiau? Ar debesyje galima nuskęsti? Ar tikrai tirpstantis ledas gali sukelti žemės drebėjimą? Kuo ypatingas ir naudingas rasos vanduo? Koks vandens poveikis smegenims ir žmogaus ūgiui? Kada gerti gintaro, o kada – sidabro vandenį? Ar yra žmonių, alergiškų vandeniui? Nuo kokių ligų apsaugo jonizuotas vanduo? Kokioje jūroje stūkso didžiausias kalnas pasaulyje?

Tai ir daugybė kitų įdomybių paskatins visai kitaip pažvelgti į vandenį, suvokti jo galią ir svarbą, reikšmę žmogui ir visai gamtai.

 

 

Bibliotekininkės

 

TOP 5

Šiuo metu paklausiausios ir skaitomiausios knygos mūsų bibliotekoje:

  1. Tiškevič B. „Vyvenimas“.
  2. Repšys M. „Heraklis. Nr.4“.
  3. Golding W. „Musių valdovas“.
  4. Orvelas D. „Gyvulių ūkis“
  5. Green J. „Dėl mūsų likimo ir žvaigždės kaltos“.

1. Tiškevič B. Vyvenimas.- Vilnius: Balto, 2018.- 367 p.

Skaitytojos komentaras. Didžiausias šios knygos privalumas yra visiškas jos atvirumas - nesu tikra ar galėčiau taip atvirai išpasakoti savo mintis visai Lietuvai, ar tarkim pasakyti, kad mama skyrė man per mažai dėmesio, kad verkė dėl kartais banalių dalykų, kad pati nekęsdama patyčių, tyčiojosi iš kitų... Tas pačias klaidas ir tuos pačius žingsnius darėme dauguma mūsų - mums trūko dėmesio (nors pripažinsiu, vis suabejoju, ar vienturčiam vaikui tikrai gali trūkti dėmesio), mes patyrėme patyčias, mes patys tyčiojomės, bandydami pritapti, mes patyrėme nelaimingas meiles, abejones, pirmą kartą laužėme tėvų nustatytas taisykles, šypsojomės aplinkiniams, kai viduje plyšo širdis ir jautėme tą tuštumą bei beprasmybę... Tačiau Lietuvoje apie tai niekas nekalba - ir tikrai ne autobiografinėje knygoje. Tad šiuo atveju man ją norisi vadinti romanu (tikriausiai autorė dėl to nesupyks). Visos knygos esmė mano nuomone yra nuolatinės paieškos savo vietos šiame gyvenime su savo nuopoliais ir pakylėjimais ir po to sekančiais vakarėliais, muzika arba ašaromis ir dar vienu depresijos protrūkiu...

 

2.Repšys M. Heraklis Nr.4: biografinis romanas.- Vilnius: Balto leidybos namai, 2019.- 239 p.

„Kodėl aš parašiau šią knygą? Todėl, kad tyla yra beprasmė. Todėl, kad toks esu ne vienas. Todėl, kad žinau, kaip jaučiasi žmonės, kuriems psichiatras ligos istorijoje įrašo diagnozę. Rašiau, kai skaudėjo, kai gelbėjausi nuo svečių ir balsų savo galvoje, minčių apie savižudybę. Dvasios liga Lietuvoje – vis dar stigma. Taip ir liks, jei tylėsime. Stebėkite save ir kitus – egzistuoja laikas, kai vieni kitiems dar galime padėti“.                                                                                                                   Marius Repšys, aktorius

„Neabejoju, bus tokių, kurie klaus: kas jis toks, kad jo knygas skaitytume? Aš galiu atsakyti. Jis – žmogus, norintis pasidalinti savo patirtimi ir išgyvenimais. Tas pasidalinimas visiems gal bus tik smagus skaitalas prie puodelio kavos, o kitiems – tikras įkvėpimas stoti į kovą su savais demonais ir juos nugalėti.                                    Vaidos Repšienės, Mariaus žmona

 

 

3. Golding W. Musių valdovas: romanas.- Vilnius: Alma litera, 2018.- 312 p.

Romanas „Musių valdovas“ – klasika tapęs filosofinis anglų rašytojo William Golding pasakojimas apie berniukus, likusius vienus negyvenamoje saloje ir kuriančius trapią bendruomenę, nesėkmingai bandančius išlikti civilizuotais žmonėmis ir kovojančius su savo tamsiausiomis baimėmis.
Pasaulinio karo išvakarėse nežinomoje saloje sudūžta lėktuvas. Grupė moksleivių berniukų saloje atsiduria visiškai vieni. Iš pradžių jie mėgaujasi savo laisve ir visišku suaugusiųjų kontrolės nebuvimu. Taip toli nuo civilizacijos berniukai pagaliau gali daryti ką tik nori. Viską. Jie bando sukurti savo bendruomenę, savo taisykles, tačiau vaikams nepavyksta susidoroti su blogiu ir teroru. Jų bandymai gyventi civilizuotai žlunga paaiškėjus, kad draugystę ir bendrystę įveikia baimė ir neapykanta. Ir civilizacijos čia nėra, čia kur kas svarbesnė jėga. Vadovauja tas, kuris yra stipresnis. Kuris nebijo net pralieti kraujo...

„Gyvenime buvau ne kartą sukrėstas ir priblokštas, suvokęs, ko tik mes, žmonės, nesugebame vieni kitiems padaryti.“                                                                                      Viljamas Goldingas

 

4. Orwell G. Gyvulių ūkis.- Gargždai: Jotema, 2017.- 133 p.

„Visi gyvuliai lygūs, bet kai kurie lygesni už kitus“ – kiekvienas neabejotinai yra girdėjęs šią frazę. Knygą „Gyvulių ūkis“ – bauginančiai įtikinanti revoliucijos anatomija. Šis alegorinis pasakojimas apie gyvulius, sukėlusius perversmą Anglijos fermerio ūkyje, jungia mitologijos elementus ir politinę satyrą. Neramumų ir įtampos draskomame pasaulyje Orwello siunčiama žinia visada išlieka aktuali – nors revoliucijos prasideda vedamos kilnių idealų, realybėje jie netrukus pamirštami.
Knygoje Orwellas suteikia savo personažams realių istorinių asmenybių bruožus. Paršas Senasis Majoras skaitytojui primins Karlą Marksą, kitas atgrasus jo bičiulis Napoleonas – diktatorių Josifą Staliną. Kiekvienas iš fermos gyvulių iliustruoja socialistinės visuomenės sluoksnį ar konkrečius asmenis.

 

 

5. Green J. Dėl mūsų likimo ir žvaigždės kaltos: romanas.- Vilnius:A;ma litera, 2018 p.

„Dėl mūsų likimo ir žvaigždės kaltos“ – įžvalgi, drąsi ir jaudinanti istorija taiko tiesiai į širdį. Joje dera humoras ir liūdesys, gyvybė ir mirtis, meilė ir pasiaukojimas.

Nepaisant to, kad įvyko medicinos stebuklas ir auglys sumažėjo, o šešiolikmetė Heizelė laimėjo dar kelis metus, jos likimas jaus seniai nulemtas. Ligos... o gal žvaigždžių. Tačiau susitikimas vėžiu sergančių vaikų paramos grupėje su žaviu septyniolikmečiu Ogastu Heizelės istoriją pakeis neatpažįstamai.

Knyga - jaunimui nuo 14 m.

 

Bibliotekininkės

 

 

 

Galimybės ir iššūkiai

scan000202Ugdymo turinio kūrimas mokyklos lygmeniu: galimybės ir iššūkiai (analizė diskusijoms kuriant ir atnaujinant ugdymo turinį).- Vilnius: Nacionalinė švietimo agentūra, 2020.- 46 p.

 

 

Leidinys – tai medžiaga diskusijoms „Ugdymo turinio kūrimas mokyklos lygmeniu: galimybės ir iššūkiai“. Leidinyje pristatomi įvairūs požiūriai į ugdymo turinio kūrimą mokyklų lygmeniu, grįsti skirtingomis ugdymo turinio sampratomis, tai siejant su mokyklų autonomijos problematika, pateikiama Lietuvos ugdymo turinio politikos apžvalga, aiškinamasi, kaip turėtų keistis mokyklų vadyba, kultūra ir mokytojų profesinis kapitalas. Svarbi leidinio dalis – išsami mokyklų ir savivaldybių patirčių savarankiškai kuriant ugdymo turinį analizė. Leidinio paskirtis – ne tik pateikti svarių įžvalgų, bet ir kelti klausimus bei kviesti diskusijai dar vis einant ieškojimų keliu, kad mokyklos ir mokytojai pasinaudotų naujomis galimybėmis kurti unikalias mokymosi patirtis savo mokiniams. Leidinys parengtas dr. Ramutės Bruzgelevičienės kartu su nacionaliniu projektu „Lyderių laikas 3“, ŠMSM ir NŠA.

 

 

Knyga mokytojams

Mokytis padedantis vertinimas150 2020Wiliam D. Mokytis padedantis vertinimas.-V.: Eugrimas, 2020.- 239 p.

Rašydamas knygą, siekiau dviejų pagrindinių tikslų. Pirmasis tikslas – pateikti paprastų, praktinių idėjų apie tai, kokių pokyčių gali imtis kiekvienas mokytojas pamokose, siekdamas patobulinti savo mokymo praktiką, antrasis – pateikti duomenų, įrodančių, kad šie pokyčiai turės įtakos gerinant mokinių mokymosi rezultatus. Pirmajame knygos skyriuje paaiškinama, kodėl mokymosi pasiekimai yra tokie svarbūs ir kodėl juos gerinti turėtų būti prioritetinė užduotis.

Antrajame skyriuje aptariama keletas būdų, kaip mokytojai turėtų gerinti savo pedagoginius įgūdžius, taip pat įtaka, kurią šie pokyčiai gali padaryti mokinių mokymosi rezultatams.
Antrojo skyriaus antroje dalyje apibendrinami tyrimai, kuriuose buvo nagrinėtos pamokose taikomos formuojamojo vertinimo praktikos, ir pateikiama įrodymų, kad šios praktikos, regis, turi didesnį poveikį mokymosi pasiekimams nei daugelis kitų švietimo srities reformų.
Antrojo skyriaus pabaigoje apibendrintai pateikiami esminiai formuojamojo vertinimo bruožai ir išdėstomos penkios pagrindinės formuojamojo vertinimo strategijos.

Trečiajame, ketvirtajame, penktajame, šeštajame ir septintajame skyriuose nagrinėjamos penkios pagrindinės formuojamojo vertinimo strategijos:

1. Mokymosi tikslų ir sėkmės kriterijų išaiškinimas, aptarimas ir suvokimas.
2. Duomenų apie mokymąsi rinkimas.
3. Grįžtamojo ryšio, skatinančio toliau mokytis, teikimas.
4. Mokinių skatinimas padėti vieni kitiems mokytis.
5. Mokinių atsakomybės už savo mokymąsi ugdymas.

Kiekviename iš šių penkių skyrių pateikiami apibendrinti tyrimų duomenys, parodantys atitinkamos strategijos poveikį, taip pat keletas mokytojų išbandytų praktinių metodų.

Iš viso minėtuose penkiuose skyriuose aptariama daugiau nei septyniasdešimt praktinių būdų, skirtų formuojamajam vertinimui pamokose atlikti. Dauguma jų – jau girdėti. Tačiau šį tą naujo išties rasite antrajame skyriuje, kuriame pateikiamas formuojamojo vertinimo kontekstas, parodantis, kaip šie atskiri metodai dera tarpusavyje, taip pat aptariami tyrimų duomenys, atskleidžiantys, kad šie metodai padeda veiksmingai padidinti mokinių įsitraukimą ir leidžia mokytojams labiau atsižvelgti į mokinių poreikius.“

 

Dr. Dylanas Wiliamas konsultuoja Šiaurės Amerikos, Jungtinės Karalystės ir daugelio kitų šalių pedagogus, padėdamas jiems įgyvendinti veiksmingą, tyrimais paremtą formuojamojo vertinimo praktiką. Anksčiau jis ėjo Londono universiteto Švietimo instituto direktoriaus pavaduotojo pareigas. Per savo karjerą jam teko dirbti įvairiose švietimo srityse: nuo mokytojavimo valstybinėse miesto mokyklose, vadovavimo didelio masto tyrimų programai iki darbo universiteto administracijoje.

 

Bibliotekininkės

 

 

Privalomosios literatūros sąrašai

Privalomosios literatūros sąrašas

 

I gimnazijos klasei

 

1.         V. Juknaitė. „Išsiduosi. Balsu“ (štraukos).

2.         M. Remarkas. „Trys draugai“ / M. Haddon. „Tas keistas nutiimas šuniui naktį“.

3.         Vydūnas. „Tėvynė ir žmogus“ (iš Vydūno „Septyni šimtmečiai lietuvių ir vokiečių

santykių“) .

4.         S. Geda. „Giesmė apie pasaulio medį“.

5.         R. Gavelis. „Jauno žmogaus memuarai“ (12 laiškas, ištraukos).

6.         J. Degutytė. „Mažutė“, „Aš – Tavo“, „Gimtoji kalba“, ,,Monologas akmeniui“.

7.         Liūnė Sutema. „Nebėra nieko svetimo“, „Taip gera kalbinti tuos, kurių

nebėra…“‚Netikėjimas“, „Užsklanda: rečitatyvas ir šauksmas“, „Lietuva“.

8.        I. Šeinius. „Kuprelis“.

9.         O. Vaildas. „Doriano Grėjaus portretas“.

10.       M. K. Čiurlionis. „Laiškai Sofijai“ (ištraukos).

11.       H. Radausko, J. Aisčio, A. Nykos-Niliūno, A. Marčėno eilėraščiai apie kūrybą.

12.       Vėliaus pokalbis su Marija Gimbutiene ,,Iš paskutinių M.Gimbutienės susitikimų“,

„Sužeistas vėjas“, „Kaip atsirado žemė“ (sudarytojas N. Vėlius)

13.       Pasakojimai apie Sovijų ,Vaidevutį, Palemoną.

14.       Pasaka „Eglė žalčių karalienė“.

15.       Liaudies daina (3 pasirinktos liaudies dainos).

16.       A. Strazdas. „Strazdas“.

17.       A. Vienažindis. „Ilgu ilgu man ant svieto“ arba „Linksminkimos“.

18.       M. Martinaitis. „Kai sirpsta vyšnios“.

19.       Donelaitis. „Metai“ (ištraukos).

20.       Žemaitė. „Marti“.

21.       V. Krėvė. „Skerdžius“.

22.       I. Simonaitytė. „Aukštujų Šimonių likimas“.

23.       A. Baliukevičius-Dzūkas. „Dienoraštis“ (ištrauka).

24.       R. Granauskas. „Gyvenimas po klevu“.

25.       R. Granauskas. „Kai šlama ąžuolai“ arba „Liūdnosios upės“.

26.       V. V. Landsbergis. „Žodžiai, gražieji žodžiai“.

 

II gimnazijos klasei

 

1.         Graikų mitai (Prometėjas, Sizifas, Narcizas, Orfėjas ir Euridikė, Dedalas ir Ikaras).

2.         Homeras „Iliada“ (pasirinktos giesmės).

3.         „Periklio kalba laidojant atėniečius“ iš Tukidido „Peloponeso karo“ (ištraukos).

4.         Sofoklis „Antigonė“.

5.         Horacijus „Jaunimui“.

6.         Kalbos, telkiančios bendruomenę (iš N. Sadūnaitės kalbos teisme (ištraukos), 1975. S. Geda „Žodis Lietuvai: kalba Persitvarkymo Sąjūdžio mitinge Vingio parke“(1988.07.09).

7.         Just. Marcinkevičius „Kalba laidojant sausio 13 d. žuvusiuosius“.

8.         V. Landsbergis „Kalba Jungtinėse Tautose“(1991.09.17).

9.         Senasis ir Naujasis Testamentai (ištraukos).

10.       Dantė „Dieviškoji Komedija“ (ištraukos).

11.       T. Meloris „Pasakojimas apie karalių Artūrą“ (ištraukos).

12.       M. de Servantesas „Don Kichotas“ (ištraukos).

13.       Didžiųjų kunigaikščių laiškai.

14.       Just. Marcinkevičius „Mindaugas“.

15.       I. Meras „Lygiosios trunka akimirką“.

16.       J. Grušas „Meilė, džiazas ir velnias“.

17.       W. Goldingas „Musių valdovas“.

18.       Dž. Orvelas „Gyvulių ūkis“.

19.       K. Ostrauskas „Jūratė ir Kastytis“.

20.       K. Binkis „100 pavasarių“ (3 pasirinkti eilėraščiai).

 

III gimnazijos klasei

 

1.         M. Mažvydas. Katekizmas (lietuviška eiliuota prakalba).

2.         M. Daukša. Postilė („Prakalba į malonųjį skaitytoją“).

3.         J. Radvanas. Radviliada (I d. 31–96 eil., III d. 85–169 eil.).

4.         V. Šekspyras. Sonetai (1, 5, 24, 65, 116, 132, 154). Hamletas.

5.         M. K. Sarbievijus. Lyrika (pasirinkti eilėraščiai).

6.         J. V. Gėtė. Faustas. I dalis, II dalies pabaiga.

7.         K. Donelaitis. Metai.

8.         A. Mickevičius. Eilėraščiai Romantika, Odė jaunystei, Akermano stepės, Vėlinės, II, IV dalis, poema Ponas Tadas (I kn. 1–40 eil.)

9.         A. Baranauskas. Anykščių šilelis.

10.       V. Kudirka. Tautiška giesmė. Varpas. Labora. Iš mano atsiminimų keletas žodelių.

11.       Maironis. Pavasario balsai (pasirinkti eilėraščiai

12.       J. Biliūnas. Liūdna pasaka. Pasirinkti apsakymai.

13.       J. Tumas-Vaižgantas. Dėdės ir dėdienės.

14.       Šatrijos Ragana. Sename dvare.

15.       V. Krėvė. Skirgaila

16.       V. Mykolaitis-Putinas. Tarp dviejų aušrų. Altorių šešėly.

17.       F. Kafka. Metamorfozė.

18.       J. Savickis. Novelės.

19.       J. Aistis. Pasirinkti eilėraščiai.

20.       H. Radauskas. Pasirinkti eilėraščiai.

 

IV gimnazijos klasei

 

1.         A.Kamiu. Svetimas.

2.         V. Mačernis. Metai (pasirinkti sonetai).

3.         S. Nėris. Prie didelio kelio.

4.         B. Sruoga. Dievų miškas.

5.         Krivickas. Pasirinkti eilėraščiai.

6.         Škėma. Balta drobulė.

7.         Just. Marcinkevičius. Mažvydas. Pasirinkti eilėraščiai.

8.         M. Katiliškis. Miškais ateina ruduo.

9.         J. Aputis. Keleivio novelės (pasirinkti apsakymai).

10.       M. Martinaitis. Pasirinkti eilėraščiai.

11.       S. Geda. Pasirinkti eilėraščiai.

12.       Č. Milošas. Pasirinkti eilėraščiai.

13.       J. Vaičiūnaitė. Pasirinkti eilėraščiai.

14.       A. Marčėnas. Eilinė (pasirinkti eilėraščiai).

15.       J. Kunčinas. Tūla.

16.       M. Ivaškevičius. Madagaskaras.

 

Lietuvių kalbos mokytojos

 

RENGINIŲ KALENDORIUS

Spalis 2024
Pr A T K P Š S
1
2
3
4
5
6
7
9
11
12
13
26
27
28
29
30
31

Prisijungti

Dabar lankosi

Dabar svetainėje 142 svečiai (-ių) ir narių nėra

Skaitliukas

Lankytojai
28
Straipsniai
1389
Nuorodos
3
Straipsnių peržiūrėjimai
6179249
http://1rxpills.com/